Monday, December 27, 2010

Balik kampung lagi...huhu

Assalamualaikum semua. Sudah sungguh lama aku tak update blog ni kan? Ada yang rindu tak? hehe..of course sorang peminat tu sudah rindu...perasan wanee nih, haha. Minta maaf sesangat, aku sangat sibuk dan letih dua minggu ni. Hari tu balik kampung, best giler! Akhirnya alhamdulillah mama ayah sudah selamat sampai ke Malaysia dengan keadaan yang sihat walafiat. Malangnya aku lak yang tak sihat lepas tu, selsema, demam selama 7 hari! Hari pertama bekerja, aku selsema teruk. Letih kot..tak cukup rehat maybe. Walaupun letih selama berada di kampung, tapi hasilnya berbaloi2! Haha. Macam apa jek.

Selama 5 hari selepas ayah mama aku pulang, aku masih tak puas mendengar cerita mereka selama mereka berada di Mekah dan Madinah ketika menunaikan haji dan umrah. Macam2 cerita aku dengar, seronok rasa. Selepas mendengar cerita mereka, aku teringin sangat nak ke sana. Aku ingin menangis di depan kaabah. Ya Allah..sungguh hebat kekuasaanmu. Korang tau tak sebenarnya Kaabah itu dibina tegak dengan hanya 3 tiang sahaja di dalam...bukan di setiap penjuru. 3 tiang itu berada selari di tengah2 kaabah. Cuba anda bayangkan bagaimana agaknya? Subhanallah..sungguh hebat kekuasaan Allah ini.

Ayah aku bercerita lagi..di sana, kita tidak boleh menghina makhluk Allah. Janganlah menghina...nanti ada je balasan yang diterima. Aku tak rasa aku nak cerita di sini sebab cerita sebegini banyak dalam majalah2 tempatan. Kalau nak tahu kisah yang camana, bacalah Mastika! Haha. Sapa yang tak suka baca mastika takpe. Banyak lagi bahan bacaan yang boleh menceritakan kisah sebegini yang boleh dijadikan teladan. Pendek kata mulut kita masin di sana, cthnya jika kita bagi alasan sakit perut, sakitlah perut lepas tu. Ha..baik2..hehe. Lagi satu, di sana kita hendaklah rajin menolong manusia, sesama kita, InsyaAllah urusan menunaikan haji kita akan menjadi mudah. Alhamdulillah..aku bersyukur sangat2 kerana mama dan ayahku telah dapat menunaikan haji dengan sempurna. Wajah mereka bercahaya semasa tiba di rumah. Aku menangis tau tak semasa memeluk mereka berdua, hehe. Ye la...rindu tau. Rasa lega sangat2 ayah dan mama dah selamat sampai.

Hari khamis ni aku balik kampung lagi. Huhu. Sebab aku kerja hari jumaat, sabtu dan ahad baru-baru ni. Jadi aku dapat cuti ganti hari khamis, isnin dan selasa. Jumaat pulak public holiday utk tahun baru. Yeay, cuti lagi! 

Huh balik kampung ni, banyak hal nak diuruskan. Macam2. Faham2 lah ye, untuk persiapan majlis perkahwinanku nnti, hehe. Dup dap dup dap. Macam2 perasaan. Otak penat..macam2 nak fikir. Walaupun kebanyakkan hal mama dan ayah yang uruskan. Namun aku tetap berfikir sama. Haha.

Okla, tu je nak cerita. Banyak hal nak dibuat dan difikirkan. Jangan ingat aku nampak rileks, takda hal yang aku fikirkan. Macam-macam tau. Harap2 hormonku tak terganggu, haha, sengal wanee nih. Tu pun nak cerita. Oklah, sudah, cukup. Aku terasa nak menaip lagi, tapi sudah letih nak bercerita. Banyak cerita tapi takleh nak keluar dari fikiran ni sebab macam ada sesuatu yang 'block' ia dari keluar. Apakah itu????? Ntahlah. Okla cerita lagi nanti. Tata. Titi. Tutu..

Wassalam..

0 comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space