Thursday, September 30, 2010

Ini cerita pasal kereta..

Tadi masa sarapan pagi tadi kat opis, kawan aku ni cerita la pasal sorang kawan kitaorg ni.. Kete dia kena curi kat parking stesen LRT gombak. Lepas balik keje, cari2 kete tak jumpa kat tempat biasa dia parking, ada kete lain kat situ. Dahla siap guna dua lock..kat stereng dengan gear..aduh...sian dia..dahlah kete ayah dia lak tu. Lagi parah...lagi sedeh...patutlah status FB dia sedey jek.

Ni yang wat aku terpikir nih, kete aku ni camana lak. Guna dua lock gak..macam tak cukup selamat jek. Cerita kawan aku ni membuatkan aku terpikir beberapa langkah keselamatan untuk mengelakkan kete dari dicuri..antaranya..


1) Letak surah yasin kat dalam kete untuk mengelakkan setan2 berkeliaran di sekeliling kereta dan terbakar bila menyentuh kereta ku..muahahahaha! Boleh tak camni..mcm nak halau setan lak kan.. tak logik..tak logik..

2) Memasang alarm yang paling mahal kat kereta! Sentuh je dah bunyi kuat giler sampai satu parking kecoh! ok ape...tapi..tmpt keje aku jauh gak dari parking..cane la aku nak dgr..haha.

3) Letak ular kat sit depan..sapa masuk je terus kena patuk! haha! Jgn aku lak yg kena patuk...cari nahas tu namanye..huhu

4) Upah polis jaga kereta aku sorang jek kat parking tu! haha..banyaknye duit nak bayar upah..


Hmm..langkah2 di ats mmg x logik..cane ni..risau betul bila memikirkan keselamatan kereta ni...ada sesapa yang ada cadangan ke?? lalalalalala~ xtau..xtau..adeh..


2 comments:

faRa_diLa said...

hihi. wanee g keje pki basikal je la

:: wanee :: said...

ada lak pakai basikal.. Fara wat dulu, baru kte wat..huhuhu.. :P

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space